1 Iain nicht mehr Manager von Coast

  • stavanger
  • Autor
  • Offline
  • Slieve Donard (850 m NIRL)
  • Slieve Donard (850 m NIRL)
Mehr
7 Jahre 8 Monate her #156559 von stavanger
Iain nicht mehr Manager von Coast wurde erstellt von stavanger
Hallo Ihr Lieben, hier der Link auf Iain's Stellungnahme zu seinem "Rausschmiss" als Manager....

www.facebook.com/iain.bayne/posts/10208928864652926

wenn's sich nicht öffnen läßt bitte Bescheid sagen, dann kopier ich es rein...

Bitte Anmelden oder Kostenlos registrieren um der Konversation beizutreten.

  • uwe033360
  • Offline
  • Corrán Tuathail (1038 m IRL)
  • Corrán Tuathail (1038 m IRL)
Mehr
7 Jahre 8 Monate her #156560 von uwe033360
uwe033360 antwortete auf Iain nicht mehr Manager von Coast
sollte sowas nicht untern zwischen den Beteiligten "ausgemacht" werden?

Gruß

Uwe

Bitte Anmelden oder Kostenlos registrieren um der Konversation beizutreten.

  • corsa772
  • Offline
  • Càrn Eige (1183 m SCO)
  • Càrn Eige (1183 m SCO)
Mehr
7 Jahre 8 Monate her - 7 Jahre 8 Monate her #156563 von corsa772
corsa772 antwortete auf Iain nicht mehr Manager von Coast

I said I would give a more detailed description of why I no longer manage the band Coast.
Our relationship ended in a short email from them, that stated they wished to part ways to;
' avoid further damage to their professional reputation.' Honestly, I didn't know whether to laugh or be insulted.
When I took the band on in 2010, they were basically a pub band playing covers,
some original material, and some Runrig songs. They'd never seen a festival stage, nor had any real focus on where to go or what to do.
.Within a couple of years I'd taken them to major festivals and tours across Europe, opening up my network of contacts in the business that I've built up over countless years.
I developed personal friendships with some members, and persevered relentlessly to build their career to a point of critical success in a challenging market.
However, the constant line up changes frustrated much of the progress I'd made. (18 during my time with them)
The manner in which they notified me of their decision for departure was completely unacceptable and unprofessional. I won't go into management, or financial details, but there was consistent work being done on several levels to progress the band right up to the hour I received their somewhat tasteless email.
I offered to meet and discuss any differences or difficulties they were having with my management style.
After refusing to meet and discuss things, they chose instead to send a very short email, dispensing with me with their afore mentioned insult.
My longevity in this business speaks for itself. I come from a band that has stood together in the toughest of times with crew and management, and has grown from strength to strength. I'm proud to call them all brothers.
It is an establishment built on mutual trust, loyalty and respect.
Loyalty is something I've always admired in someone. The real shame is in my opinion is Coast are too inexperienced to know their loyalty was well placed where it initially stood.
Some people are only loyal to their need of you. When their needs change, so does their loyalty.
But that's their problem now.
I'd like to say good luck to them, But after witnessing the insulting, disrespectful and unprofessional way they handled this whole situation, I think they'll need a lot more than luck...
This chapter of my life is closed.
To those of you who supported their journey, be it professionally or artistically, particularly through my network, and or contacts, I felt it my obligation to share the circumstances surrounding my departure, that you may make your own decisions on your continuing support. (Especially since they have said nothing at all publicly of my leaving.)
I will hold no ill will either way,
I apologise if I sound bitter, but they have left a bitter taste in my mouth. I've never laid down for anybody in my life, and I won't start now... This could have, and should have been handled very differently, but sadly, they no longer exist to me.
Onward and upward,


There must be a place
Under the sun
Where hearts of olden glory
Grow young
Letzte Änderung: 7 Jahre 8 Monate her von scoteire.
Folgende Benutzer bedankten sich: OEdystopia

Bitte Anmelden oder Kostenlos registrieren um der Konversation beizutreten.

  • corsa772
  • Offline
  • Càrn Eige (1183 m SCO)
  • Càrn Eige (1183 m SCO)
Mehr
7 Jahre 8 Monate her - 7 Jahre 8 Monate her #156564 von corsa772
corsa772 antwortete auf Iain nicht mehr Manager von Coast
Was soll man ausmachen wenn einem in einer Email gekündigt wird.
Ich denke das Statement war fällig da Coast sich dazu nicht geäußert haben.
Es geht hier um Vertrauen was missbraucht wurde und Iain versucht nicht sauer zu sein.

(das Statement lässt sich ohne FB Konto nicht lesen).

There must be a place
Under the sun
Where hearts of olden glory
Grow young
Letzte Änderung: 7 Jahre 8 Monate her von corsa772.
Folgende Benutzer bedankten sich: shortbread, stavanger, OEdystopia

Bitte Anmelden oder Kostenlos registrieren um der Konversation beizutreten.

  • stavanger
  • Autor
  • Offline
  • Slieve Donard (850 m NIRL)
  • Slieve Donard (850 m NIRL)
Mehr
7 Jahre 8 Monate her #156565 von stavanger
stavanger antwortete auf Iain nicht mehr Manager von Coast
Danke Corsa...

konnte ich nicht kontrollieren, da ich ein FB Konto habe...deshalb ja die Bitte "Bescheid" zu sagen....

Bitte Anmelden oder Kostenlos registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Bine SG
  • Offline
  • Nephin Beg (627 m IRL)
  • Nephin Beg (627 m IRL)
Mehr
7 Jahre 8 Monate her #156567 von Bine SG
Bine SG antwortete auf Iain nicht mehr Manager von Coast
Coast ist mir nur vom Namen her ein Begriff, ich kenne deren Musik nicht.
Ebensowenig 'kenne' ich Iain, aber wie er auch in seinem Statement ausführt, allein die Tatsache, dass es mit Runrig seit so vielen Jahren 'läuft', beweist, dass er auf persönlicher Ebene sicherlich kein asozialer, autokratischer Zeitgenosse sein kann - und seine musikalischen Qualitäten sind unbestritten.
Es ist völlig unmöglich, interne Differenzen von aussen zu beurteilen, vor allem, wenn man nur eine Seite gehört hat, aber allein die Sache mit der Kündigung per e-mail spricht Bände. Dass sie sich von Iain trennen, um 'weiteren Schaden an ihrem professionellen Ruf zu verhindern' klingt völlig daneben. Ist bei denen der Größenwahn ausgebrochen?
Iains Statement wirkt auf mich wie das eines zutiefst verletzten Menschen.
Und das tut mir sehr leid für ihn.
Folgende Benutzer bedankten sich: uwe033360

Bitte Anmelden oder Kostenlos registrieren um der Konversation beizutreten.

Ladezeit der Seite: 0.149 Sekunden